Some developments on stochastic processes of traffic assignment

The aim of the research is to re-formulate deterministic processes of traffic assignment taking into account day-to-day correlation of the random terms. Transition flows are introduced in the formulation to account for day-to-day shifters and non shifters. The implications on stationary choice processes are investigated. The theoretical insights are illustrated by numerical examples. The future part of the research aims at introducing in stationary processes state-dependent and reference-dependent formulations of the systematic utilities.

• Seconda Tipologia di ricerca (Metodologia):Ricerca quantitativa
  • Terza Tipologia di ricerca:Ricerca esplorativa
  • Coordinamento interno: paolo delle site
  • Corso di studi: Corso di Laurea Magistrale in Ingegneria Civile (biennale - classe LM-23)